Els microbis del budell parlen amb el cervell

Article publicat al Ara el dia 9 de febrer.
“Els microbis del budell parlen amb el cervell”
Carl zimmer · New York Times.

“La comunitat microbiana del nostre cos pot influenciar el cervell i el comportament ,fins i tot pot tenir un paper en trastorns com la demència , l’autisme,l’epilépsia,l’ Alzheimer i el Parkinson.”

Fa temps que els científics saben que dins nostre hi viuen microbis . El 1683, Antoni van Leewenhoek va descobrir-ne en la tosca de les seves dents vista al microscopi . Durant generacions, els microbiòlegs només han estudiat les espècies que poden cultivar al laboratori. I resulta que la majoria dels nostres ocupants no poden sobreviure en càpsules de Petri. A principis del segle XXI la ciència de la microbiota va fer de sobte un salt endavant quan es va descobrir la manera de seqüenciar l’ADN d’aquests microbis. Al començament es va analitzar la influència de la microbiota en els intestins i la pell. Pocs científics van parar atenció al cervell perquè no semblava que tingués gaire sentit: el cervell està protegit contra les invasions microbianes per l’ anomenada barrera hematoencefálica, que normalment només poden travessar petites molècules.